Skocz do zawartości
SoldierPL

Wątek motoryzacyjny, czyli samochody i nie tylko

Polecane posty

Jako że nasz ziemniak z Poznania nas wyrzucił z technicznych, zakładam ten oto temat. Możemy sobie pieprzyć o motoryzacji do woli :) Na start wrzucę malutki mem :kappa: To Audi jest moje.

 

8ffw5fhuvrup.jpg

Edytowano przez Śliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, jestem za młody, za mało jeżdżę, a poza tym nie mam licencji :D Moja mama jeździła na taxi tym autem, a że starsi kupili co innego, to ja otrzymałem takową furę :kappa:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć przynajmniej 3 lata prawo jazdy, a ja mam od stycznia. Do tego trzeba zrobić licencję, a to zakłada znajomość miasta. Ja niestety nie znam praktycznie w ogóle po nazwach ulic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Soldier co do Twojego postu w innym temacie odnośnie gazu.

Mam accorda z silnikiem 3.0, wcześniej Prelude 2.2, oba auta z gazem. Gadanie, że jezdziles z gazem i diesel lepszy to gadanie od rzeczy. Jeśli benzyna przełączona na gaz traci na mocy to albo kiepska instalacja lub jest źle wyregulowana. U mnie w każdym przypadku spalanie wzrastalo w granicy 15% a spadek mocy był niezauwazalny.

Jadąc do pracy jadę na gazie, stojąc w korku stoję na gazie, jak widzę cwaniaka na lewym pasie w turbo golfie przyłączam na benzynke i pokazuje mu gdzie jego miejsce. Posiadanie gazu w sportowym samochodzie to nie głupota, to się nazywa ekonomia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muniek, jak stać cię na prawdziwy sportowy wóz, to raczej stać cię na lanie w niego :D Mnie by nie było stać, aby lać benzynę pod taki silnik, jaki mam, ani żeby założyć instalację gazową. Diesel wypada całkiem ok pod względem spalania/ceny za litr (choć zawsze mogło być taniej). Mówisz: "Gadanie, że jezdziles z gazem i diesel lepszy to gadanie od rzeczy", a tak samo ja mogę powiedzieć, że jeździsz na gazie i nigdy tyłka dieselem nie woziłeś i gadasz od rzeczy... Wychodzi na to samo, jeśli tak chcesz to ogarniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

starszy ma passata 1.9 tdi 130km i chodzi jak marzenie, kumpel ma a4 quatro 2.5 tdi i też jest bomba.

Nigdy nie zaneguje diesla bo ma swoje plusy i minusy ale mówienie, że przejechałeś się gazem i wolisz diesla to GADANIE OD RZECZY. Po prostu jechałeś złym gazem i tyle. Pewnie instalacja za 1000zł robiona u cześka za płotem w silniku 0,9l w seicencie.

Co do tego, że skoro stać kogoś na sportową brykę to stać go na paliwo. Kogoś stać na sportowe auto bo ma łeb na karku, a jak masz łeb na karku i jest opcja, wyskoczenia z 3 klocków ale zaoszczędzenia średnio 40% na każdym litrze to się na to piszesz. Tylko młode łebki tego  nie rozumieją. W PTP rozróżnialiśmy 3 rodzaje ludzi:
1. auto tylko na zloty - sama benzyna

2. auto rodzinne - gaz + benzyna

3. auto młodego cwaniaka, który butuje do odcinki jak tylko przekręci kluczyk i gazu nie założy bo "kuchenka powinna stać w kuchni".

Potem się zwykle okazywało, że te rodzinne prelude'y na hamowni, na gazie miały tyle samo lub więcej mocy niż te zajechane biedactwa przez łebków, nie mówię już jak było na benzynce bo to inna bajka.

Dlatego polecam wziąć udział w paru zlotach z dorosłymi ludźmi i zobaczyć jak chodzą auta na gazie.

Ja lubię białą czekoladę, Ty czarną i nic tego nie zmieni, ale nie neguj mojego wyboru tym, że próbowałeś podróbki i odradzasz innym.

Edytowano przez muniek777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówisz mi o negowaniu, a sam się upierasz, że gaz i tak jest lepszy. Hipokryzja, don't you think? Szufladkowanie ludzi natomiast nigdy się nie sprawdzało. Nie pasuję do żadnej z tych twoich dziwnych kategorii. Jeżdżę spokojnie i elegancko, dociskam na jakiejś długiej i pustej prostej, aby trochę przełamać monotonię. Ze zlotów zaś interesuje mnie jedynie Master Truck :) Jeździłem pół roku Escortem 1.6 z '99 w gazie. Wystarczający okres, aby mieć jakieś zdanie. Plusem tego auta było, że jeździłem tanio. Teraz jeżdżę drożej, ale mocnym wozem, który po wejściu na wyższe obroty (3000 i w górę) ciągnie ostro. Fakt, Escort też miał zryw, ale jednak mocy brakowało na gazie, dopiero na benzynie dostawał jakiegoś ognia. Nie zapominajmy, że diesel i benzyniak to nieco inne konstrukcje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chciałbym się zapytać co fachowcy na forum sądzą o Chevrolecie El Camino SS czwartej generacji? Sam się niezbyt znam na samochodach, a widzę że jest tu kilku znających się na rzeczy ludzi. Ogólnie wyczytałem, że dysproporcja mocy do momentu obrotowego jest dosyć spora i samochód bardziej nadaję się do orania pola niż do jazdy, ale od czego jest tunning? :D Forumowicze mają jakieś opinie?

 

EDIT chodziło mi o trzecią generację, dokładnie rocznik '70

Edytowano przez Skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co ja sądzę o tym samochodzie? Jest piękny, ale nie nadaje się do jazdy.

Amerykańskie pojazdy, zwłaszcza te starsze, mają to do siebie, że ładnie wyglądają na zdjęciach :D Poza tym spalanie zapewne jest ogromne :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do czego chcesz auto? Na zloty w weekendy? To kupuj i się baw, ale jeśli chcesz jeździć na codzień to nie ma opcji. Samo parkowanie tym to koszmar z powodu małego promienia skrętu a o spalaniu już nie wspomnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, spalanie jest z kosmosu, ale choćbym miał głodować i pchać ten samochód to kiedyś sobie go kupię. Zakochałem się i tyle :P

Edytowano przez Skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LPG opłaca się jeśli jeździsz na długich dystansach. Najlepiej żeby instalacja zwróciła się jak najszybciej.

Edytowano przez Signus21x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kogo w tak starych autach obchodzi skrętność i spalanie :D Taki wóz jest po to, aby po prostu był. Kupuj Priusa, jeśli chcesz oszczędne auto :kappa: Fana amerykańskiej motoryzacji zrozumie tylko inny fan amerykańskiej motoryzacji. Chevrolet, Buick, Oldsmobile, Lincoln, Cadillac, Shelby, Dodge, Ford. NICE.

Edytowano przez SoldierPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tani Aston Martin? :kappa: Chyba że to auto na bezprzewodowy prąd, to przepraszam. W ogóle świetna sprawa by to była, jak zabraknie ropy kiedyś: samochody na bezprzewodowy prąd wytwarzany z energii słonecznej i wiatrowej. Mam jednak nadzieję, że nie będzie mi dane tego zobaczyć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tani Aston Martin? :kappa: Chyba że to auto na bezprzewodowy prąd, to przepraszam. W ogóle świetna sprawa by to była, jak zabraknie ropy kiedyś: samochody na bezprzewodowy prąd wytwarzany z energii słonecznej i wiatrowej. Mam jednak nadzieję, że nie będzie mi dane tego zobaczyć :D

Ale po co wymyślać jakieś futurystyczne technologie, jak można wykorzystać już istniejące. Wyobraź sobie elektryczny samochód, który jest zasilany bezprzewodowo poprzez indukcję magnetyczną z drogi :D Zupełnie ten sam sposób, jak działanie ładowarek indukcyjnych do telefonów. :D

 

basic-principle-135952-e370ddd73,0,920,0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba będzie modyfikować wtedy wszystkie drogi i pewnie stosować specjalne opony. Podwozie jest jednak trochę za wysoko nad ziemią, by przechwytywało ładunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że poprzedni "rozdział" wątku, chyba się zakończył więc chciałbym jeszcze zapytać o hamulce. Jakie są najlepsze? Tarczowe, bębnowe czy jeszcze inne o których nie słyszałem? I czy różnica między poszczególnymi rodzajami jest jakaś konkretna czy różnią się one o 0.015 niutona większym tarciem i 4 cm krótszą drogą hamowania? :D

Edytowano przez Skrzynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pora rozpętać kolejną dyskusję, bo wątek się fajnie zapowiadał a tu klapa. Ale do rzeczy rzędowy czy widlasty? Jaki układ uważacie za lepszy? A może są sobie równe? Przewaliłem masę stron motoryzacyjnych i nadal nie mam pojęcia co lepsze, choć lekko przekonuje mnie stary układ widlasty, ale czy jego skomplikowanie będzie gwoździem do trumny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Legenda grup:

  • Administrator IT
  • Administrator
  • Ekipa Ja, Rock!
  • Streamer
  • Moderator
  • Moderator Działu
  • Moderator Techniczny
  • Technik Sprzętowiec
  • Grafik
×