Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
szopracz

Starcraft II: Heart of the Swarm, hejt'owany na każdym froncie.

Polecane posty

Witam, to mój pierwszy post, możliwe że spotka się z negatywnym odbiorem... no ale chociaż przeczytajcie do końca.

Tak więc chciałem poruszyć temat Starcraft II: Heart of the Swarm, i hejt jaki wyprowadzają na tą grę zwykłe casuale.

Widziałem już komentarze typu "dodatek 120zł chyba cie pojebało blizart", a zapewne nie mają świadomości że ten "dodatek" wnosi do gry nową kampanię, zmianę praktycznie wszystkich (o ile nie wszystkich) jednostek w grze, + wprowadzenie kilku nowych,  systemy społecznościowe typu klany, czy zmienioną mechanikę i dynamikę rozgrywki o prawie 180*. 

Wielu ludzi także hejtuje Starcrafta, tylko za to że jest (według nich) nieprzyjazny dla nowych graczy, a powodem tego jest przegranie pierwszych pięciu gier sprawdzających.

 

Przykładem tego jest artykuł pana Sławka Serafina z gram.pl... który najwyraźniej zbytnio się zbulwersował swoimi przegranymi, zarzucał także BECIE hots'a, że jest w niej ogrom błędów, gra jest niezbalansowana, i grają w nią sami wyjadacze, chyba BETA jest od tego, by poprawić błędy zbalansować grę.. Gdy to czytałem myślałem że mnie ch*j strzeli, komentarze pod artykułem mówią same za siebie:

 

Oto link do artykułu: http://www.gram.pl/artykul/2013/01/04/starcraft-ii-heart-of-the-swarm-betatest.shtml

 

Chciałbym poznać Waszą opinię na temat samego dodatku, i hejtu w jego kierunku, a także dowiedzieć się czy sami gracie w WoL'a, i jakie macie wrażenia co do balansu, prosiłbym, żeby gracze z niższych lig nie wgłebiali się za bardzo w balans,  (aczkolwiek wrażenia każdego user'a forum mile widziane).

 

Ps: Jeśli ktoś chciałby ze mną pograć, najlepiej 1v1 , ArCzeR#188 (Platyna, Terran).

 

Pozdrawiam, miłego dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wynika to trochę z tego jak wygląda dzisiejsza społeczność graczy.

Nie chcę tutaj mówić o jakiejś zmianie warty bo sugerowałoby to proces raczej gwałtowny, ale faktem jest, że chociażby 10 lat temu gracze byli inni, a gry nie były aż tak popularne jak dziś. Co za tym idzie cała otoczka wokół nich była znacznie uboższa, nie bombardowano nikogo na każdym kroku reklamami o cudowności nowego Dead Space'a, nie nazywano każdej nowej pierdoły zmianą mającą zrewolucjonizować serię i ogólnie zostawiano więcej miejsca na korzystanie z własnego rozumu przy tworzeniu sobie opinii o produkcie. Niestety, odnoszę wrażenie, że branża zaczyna czerpać coraz więcej z głupot serwowanych nam przez telewizję i zamienia się w tanie show o wątpliwej jakości. Może wynika to trochę z tego, że mówię o czasach dość odległych, ale wydaje mi się, że wtedy większość ludzi miała przynajmniej własną opinię. Raz głupszą, raz mądrzejszą, ale własną. Dziś naprawdę spora część graczy to istne chorągiewki, szukają sobie autorytetów i powtarzają ich opinie bez wahania (daleko szukać nie trzeba, wystarczy poczytać komentarze pod niektórymi filmami Rocka kiedy ktoś pozwoli sobie nie zgodzić się z jego zdaniem).

 

Przechodząc z tego przydługiego wstępu na Starcrafta - w mojej opinii jest to przykład gry, która jest w pewnym sensie reliktem poprzedniej epoki. Większość obecnej społeczności (przez powody podane na górze, a i też kilka których nie wymieniłem) oczekuje od gier czegoś zupełnie innego. To trochę tak jakby szukać miłośników muzyki klasycznej na dyskotece - kilku się znajdzie, ale raczej nie większość.

SC to zupełnie inny model gry niż inne główne tytuły serwowane nam obecnie, stawia przed graczem wymagania, wymusza kontrolowanie poczynań przeciwnika i ogólnie premiuje zaangażowanie.

 

Dwa słowa na koniec: gra dobra, ale odbiorca już nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WIesz, mam 13 lat... jestem za młody, żeby pamiętać lata świetności SC: BW, ale jestem przekonany że trylogia Sc2, jest godną następczynią jedynki, w moich oczach, oczach 13-latka, który według stereotypów powinien się buntować, i cały swój wolny czas poswięcać na hejtowanie Youtube'rów, a tym czasem gram w jedną z trudniejszych popularnych pozycji ostatnich 2-3 lat, pamiętam Iem w Katowicach, wybrałem się z kuzynem... gdybyś widział jak wyglądała trybuna League of Legends, w porównaniu do Starcraftowej... na tej drugiej, byłem chyba najmłodszy, a patrząc na pierwsząj? 60% widowni było w moim wieku. Czasem się zastanawiam jak Starcraft 2 dalej trzyma mnie przy sobie, skoro powinienem rage'ować w Lola:p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak to jest branżą gier?

 

Ja mam kompa od roku 2000 kiedy to miała eksplodować pluskwa milenijna :)

Gram od tych 12 lat z haczykiem i przeraża mnie chwilami to co dzieje się z tą branżą.

Ludzie oczekują, że w  każdej grze w którą przyjdzie im zagrać będą od razu wymiatać.

Przegrają wspomniane pierwsze 5 meczy i już plują kwasem, że za trudna zbugowana itd.

SC2 to wymagająca gra. trzeba trochę pograć żeby mieć chociaż cień szansy na utrzymanie sie przez pierwsze 15 minut :) 

W innych grach mamy masę uproszczeń/ułatwiaczy. Twórcy często idą w stronę ilości sprzedanych egzemplarzy danej gry, zamiast w stronę jakości.

Wg. mnie ostatnią ostoją gdzie produkowane są gry nie tylko dla kasy ale również dla graczy jest Blizzard i RockStar. Obie firmy swoje tytuły wypuszczają  rzadko, ale jak już coś wyjdzie to jest to naprawdę dobra gra.

 

Niestety Blizzard przeżywa teraz jakiś kryzys i ciągle ma kłopoty z "balansem" Zarówno w Diablo PvP jak i WoW'ie również w PvP.

Myślę jednak, że Blizzard niedługo poradzi sobie ze zbalansowaniem powyższych tytułów.

W przypadku dodatku do SC2 to dopiero beta w D3 w sumie też :)

 

Co do ceny.

30Euro to dla przeciętnego Niemca czy Francuza nie dużo. Nikt nie będzie obniżał ceny specjalnie dla polaków.

Gdybyśmy zarabiali mniej więcej tyle ile reszta europy to te 120zł też nie byłoby wielkim problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostałem betę 3 miesiące temu i mam mieszane uczucia co do Hots'a.

Na temat "artykułu" z gram.pl nie będę się specjalnie rozwodził, bo widać że napisała go osoba, dla której szczytem możliwości jest bezmyślne "szczelanie" w najnowszym Call Of Duty.

Co do samego dodatku, to nie wiem czy ma on sens. Na chwilę obecną oferuje on kampanię, 7 nowych jednostek, nową szatę graficzną oraz odznaczenia, obrazki i inne pierdoły. Pomijając już balans nowych jednostek, który w chwili obecnej leży i kwiczy, to wszystkie nowości HoTsa poza kampanią można by było dodać jako patch do WoLa. (Swoją drogą w ostatnim patchu Billzard wprowadził do WoLa grafikę, układ menu, hud, i system odznaczeń z HotSa, więc podstawka w sensie wizualnym wygląda na chwilę obecną identycznie jak HotS.)

A podstawowym problemem nie jest raczej to, czy opłaca się płacić za 4 godziny kampanii i kilka jednostek które i tak pewnie zostaną całkowicie zmienione, bądź usunięte, tylko to czy dodatek nie podzieli graczy na zwolenników WoLa i HoTsa co może znacznie osłabić grę i doprowadzić spadku zainteresowania nowych graczy.

Reasumując - dzisiejszy rynek gier jest przesycony prostymi i przyjemnymi grami dla casualli grających raz na 2 tygodnie. Gry takie jak Starcraft gdzie tak jak w sporcie wygrywa lepszy, są rzadkością i by utrzymać zainteresowanie muszą być starannie kreowane/prowadzone. Wszyscy wiemy co stało się z Quake'm, Call Of Duty 4: MW1 czy nawet Starcraftem 1. Sc jest trudną grą (w szczególności dla nowicjuszy) ale odpowiednie zabiegi wydawcy, mogą wkręcić osoby nieznające Starcrafta w grę, oglądanie streamów (np. IEM Katowice) czy ogólne zainteresowanie uniwersum. Natomiast dzielenie gry na dodatki i próby zarobienia na nowej kampanii są raczej odrzucające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Legenda grup:

  • Administrator IT
  • Administrator
  • Ekipa Ja, Rock!
  • Streamer
  • Moderator
  • Moderator Działu
  • Moderator Techniczny
  • Technik Sprzętowiec
  • Grafik
×