Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Hardkor

Dysk SSD- Do 300 zl

Polecane posty

Witajcie.
Aktualnie jestem w UK i za tydzień wracam. Planuje wtedy kupić sobie dysk SSD, bądź też już teraz zamówić. Na dysku byłby trzymany system (7/8/10 będę przeinstalowywał) oraz pojedynczna gra czy coś. Mam nadzieję, że jest możliwość, aby Steam był zainstalowany na D (dysk twardy) wraz z grami z Steam, zaś sam CS z Steam'a był zainstalowany na C, czyli SSD. Jest taka możliwość? Mam taka nadzieję. Dysk przeczuwam 64 lub 128 GB. Z doświadczenia co polecacie? Do 300 zł chciałbym.
 
Promocja na morele http://www.morele.net/dysk-ssd-intel-530-120gb-sata3-ssdsc2bw120a4k5-612121/ . Opłaca się ?
 
Edit: Jak czytam po necie to bardzo się opłaca brać 256 GB, gdyż są o wiele bardziej wydajniejsze niż te mniejsze. Jak czytam, to polecane są Crucial'e Bx100. 
 
Np  http://allegro.pl/crucial-bx100-ssd-120gb-2-5-ct120bx100ssd1-i5805359952.html, lub http://www.x-kom.pl/p/223285-dysk-ssd-crucial-250gb-25-sata-ssd-bx100-7mm.html.


 

 

:grammarcup: //Fuzzik

Edytowano przez Fuzzik
Link repaired.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest tak możliwość żeby Steam był zainstalowny na dysku twardym, a CS GO na dysku SSD. A jeżeli chodzi o dysk SSD, to ja polecam HyperX Fury. Dwa tygodnie temu kupiłem HyperX Fury 120 GB i jestem z niego bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mozna linki dokladnie :) A i Fuzzik co do gramatyki jestem w UK, wiec jak pisze to angielska klawiatura i nie mam polskich znakow. Przynajmniej od 9-16, potem tylko telefon, bo nie mam kompa w domu :)

 

Edit:Plextor strasznie drogi, zad Fury wyglada ok za 120 GB. 240 drogie :/

Edytowano przez Hardkor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Choćby dlatego, że ten Szajsung to górna półka :D 

 

@3UP: nie uwzględnia się wartości podanych przez producenta, tylko rzeczywiste wartości, które osiągnięto w danym teście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście posiadam Plextor 128GB M6S, działa fajnie.

Też polecam dysk Plextor solidne wykonanie dobry kontroler.

 

Edit:Plextor strasznie drogi

Niekoniecznie drogi jak dalej szukasz dyski SSD 128GB to polecam Plextor M6 Pro 128GB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Choćby dlatego, że ten Szajsung to górna półka :D

Ty tak serio? :D

 

Szajsung dlatego, że jest tani, wydajnościowo +/- to samo co BX100, a ma 5 lat gwarancji zamiast 3 u Cruciala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No pomiędzy tymi co tu podano to fakt, ten Samsung wygląda dość dobrze. Z drugiej strony jednak nie róbmy z niego jakiegoś bóstwa. To zwykła półka co najwyżej średnia jeśli chodzi o SSD ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to który w końcu dysk brac, bo bym jutro lub dziś zamówił? Jaka różnica między Plextorem M6 a M6S (bo miedzy nimi mysle) :) BO już kurde mam mętlik w głowie jak o tym myśle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaka różnica między Plextorem M6 a M6S

Są dwie znaczące różnice między M6 Pro a M6S pierwsza to wyposażenie kupując M6S dostajesz kartonowe opakowanie a w nim tylko dysk SSD natomiast kupując M6 Pro dostajesz całe wyposażenie czyli: sanki, kabel SATA, śrubki montażowe, sterowniki.

plextor_m6s_m6pro_m6sbox_ndtv_125314_145

vs

plextor_m6s_m6pro_m6pbox_ndtv_125314_145

Druga różnica to gwarancja M6S (3 lata), M6 Pro (5 lat).

Jeśli chodzi o sekwencje odczytu i zapisu to są one zbliżone do siebie chodz wersja Pro wypada trochę lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popatrzylem za dyskami i plextory stradznie drogie. Znalazlem 2 fajne ssd i ktory lepszy wg wad, bo mnie ciagnie do samsunga

 

Crusial:http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5815152453

 

Samsung:http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5831107471

 

Zaraz poczytam o reckach ich w necie. Ew moze inna propozycja? Dzis chce kupic, a i tak 350 zl to wiecej niz chcialem dac :/ wciaz mysle czy nie zejsc to tych 128 GB, skoro i tak bede moal na dane duzy dysk a ssd tylko do systemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oba dyski są dobre, opinie też mają dobrą. 850 EVO jest nieco szybszy i tańszy, więc ja bym go wybrał.

Co do zejścia na ~128GB, niestety, ale wraz z mniejszą przestrzenią przeważnie zmniejsza się także prędkość zapisu/odczytu, pazerność producentów nie zna granic ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze sie zmniejsza, ale jak duza jest to roznica? Do czrgo moglbys przyrownac, bo jak mi sie ma system czy przegladarka otwierac z 5 sekund dluzej lub plik pare gifa kopiowac z 10 s dluzej to tam lajt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Jak mało kasy to plexor M6s 128GB 275zł ( kupowanie czegokolwiek poniżej nie jest dobrym pomysłem )

Jak możesz dozbierać to crucial BX100 250GB 355zł ( najlepszy cena/wydajność )

Tu się akurat wtrącił A-DATA Premier Pro SP920 256GB 359zł ( kontroler ten sam co M550 i kostki MLC 20nm od microna, chyba najbardziej opłacalny, przynajmniej według mnie )

Jak możesz jeszcze dozbierać to crucial MX200 250GB 399zł"

 

Post z innego forum. Juz sie ryje co kupic... Czytalem po ang forach to kazdy poleca Samsunga zamiast tego Cruciala. Typek odwrotnie, a patrzac po profilu ogarniety. Zas Samsunga odradza po TLC (wytlumaczy ktos w sumie co to znaczy, bo poczytalem, ale nie rozumiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że już to czytał i prosił o wyjaśnienie takie ogólne :kappa:

 

Ale w skrócie dyski oparte o SLC wytrzymają dłużej, a o MLC (i pochodne) krócej, ale za to są szybsze (przynajmniej teoretycznie). Koszta ect. cię nie obchodzą, więc w sumie taka wiedza ci wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czytalem. Czytalem tez, ze jesli chodzi o testy to i tak zanim dysku padaly czy cos to takie dane przelatywaly przez nie, ze ja takiej ilosci nie osiagne. Na benchmarku mi ostro odradzaja tego samsunga :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Legenda grup:

  • Administrator IT
  • Administrator
  • Ekipa Ja, Rock!
  • Streamer
  • Moderator
  • Moderator Działu
  • Moderator Techniczny
  • Technik Sprzętowiec
  • Grafik
×