Skocz do zawartości

Radzyn69

Użytkownik
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Radzyn69

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 10/02/1985

Informacje podstawowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Intel Extreme Masters Spotkanie.

    Jak by tu powiedzieć, jednak mnie nie było. A wszystko przez nowego Hitmana na playtation 3 w którego wciagnałem się w nocy z piątku na sobotę zeszłego tygodnia. I tak w ten sposób zaspałem na pociąg z Warszawy do Katowic
  2. Playstation 3 jak zacząć ?

    W PS Extreme jest info, że nie tylko nowe komponenty ale też będą potrzebne nowe telewizory Ultra HD. Ktoś musi rozruszać gospodarkę :]
  3. Playstation 3 jak zacząć ?

    Lub poczekaj na nowe Playstation 4, które będzie miało swą premierę w tym roku
  4. Oficjalna aplikacja Rocka na Androida

    W czym piszesz? Jaki język programowania?
  5. Intel Extreme Masters Spotkanie.

    Jest Jest już 8 finalistów + 2 osoby z turnieju offline, który odbędzie się przed finałami na IEM. Zapisy przy stoisku Komputroniku, chyba.
  6. Intel Extreme Masters Spotkanie.

    No to super. Chciałbym się zapisać do turnieju w Fife 13. Rozumiem, że trzeba będzie zapisać się punkt 12:00 w sobotę?
  7. Intel Extreme Masters Spotkanie.

    Namówiłem moją narzeczoną na IEM, więc z Warszawy jedziemy w sobotę PolskimBusem (bo ceny pociągów z Warszawy do Katowic mnie rozwalają). Rozumiem, że wejście jest za free na IEM?
  8. Komputer kwantowy

    http://www.dobreprogramy.pl/CIA-inwestuje-w-kwantowy-komputer-czy-powinienes-juz-sie-bac-o-swoje-zaszyfrowane-dyski,Aktualnosc,36613.html
  9. Komputer kwantowy

    Zrobiłem edita jedynie podpisując wikipedię na dole jak o to prosiłeś a wcześniej było na górze "Wikipedia opisuje w taki sposób" jedynie co zmieniłem literówkę, bo było "opiduje"
  10. Komputer kwantowy

    Napisałem na górze, że to Wikipedia
  11. Komputer kwantowy

    Ktoś pewnie z Was słyszał taka nazwę ale pewnie nie wie o co chodzi. Komputery kwantowe to najbliższa przyszłość, coś co spowoduje wielki cywlizacyjny skok. Ale z zym to sie je? Wikipedia opisuje w taki sposób: " Komputer kwantowy – układ fizyczny do opisu którego wymagana jest mechanika kwantowa, zaprojektowany tak, aby wynik ewolucji tego układu reprezentował rozwiązanie określonego problemu obliczeniowego. Spis treści 1 Zasada działania1.1 Rejestry kwantowe 2 Historia 2.1 Podstawy teoretyczne 2.2 Realizacje fizyczne 3 Zalety obliczeń kwantowych 4 Ograniczenia obliczeń kwantowych 5 Zobacz też 6 Przypisy 7 Linki zewnętrzne Zasada działania Sfera Blocha to wizualna reprezentacja pojedynczego kubitu w pamięci komputera kwantowego. Dane w komputerach kwantowych są reprezentowane przez aktualny stan kwantowy układu stanowiącego komputer. Jego ewolucja odpowiada procesowi obliczeniowemu. Odpowiednie zaplanowanie ewolucji układu kwantowego, czyli stworzenie odpowiedniego algorytmu kwantowego pozwala teoretycznie na osiągnięcie wyników w znacznie efektywniejszy sposób, niż za pomocą tradycyjnych komputerów. Podstawowymi elementami budowy kwantowego komputera są kwantowe bramki logiczne. Kwantowy bit, tzw. kubit, zgodnie z prawami mikroświata nie będzie miał ustalonej wartości 1 lub 0, tak jak bit w standardowym komputerze. W trakcie obliczeń będzie się znajdował w jakimś stanie pośrednim. Rządzi tym prawo prawdopodobieństwa, podobnie jak położeniem elektronu w atomie. Kubit jest kwantową superpozycją zera i jedynki. Pojedynczy wynik obliczeń komputera kwantowego będzie niepewny. Istotne staje się wykonanie całej serii obliczeń i dopiero ich średnia wartość z dużą dokładnością określi prawidłowy wynik – tym dokładniejszy, im więcej komputer dokona obliczeń. Kubit niesie w sobie naraz o wiele więcej informacji niż zero-jedynkowy bit. Dlatego jest w stanie wykonać równolegle wiele obliczeń. Rejestry kwantowe Rejestr kwantowy to np. zespół atomów, z których każdy realizuje jeden z kubitów. Każdy ciąg zer i jedynek, o długości równej rozmiarom rejestru, daje się zapisać w kubitach tego układu (tak samo jak w komórkach pamięci rejestru konwencjonalnego, ale w rejestrze takim w danej chwili może być zapisany jeden tylko ciąg zero-jedynkowy). Rejestr kwantowy, jako złożony z kubitów, może być w stanie będącym dowolną superpozycją wielu ciągów zero-jedynkowych. Jeśli w takim rejestrze kwantowym zapisana by została jakaś duża baza danych, wykonanie pewnej operacji na kubitach tego rejestru byłoby równoznaczne z wykonaniem tej operacji na wszystkich danych naraz. Jeśli rejestr kwantowy zawiera superpozycję bardzo wielu uzyskanych równolegle wyników, to aby wyłuskać z niego potrzebne nam dane, potrzebujemy algorytmów kwantowych. Algorytmy wykonywane przez komputer kwantowy są algorytmami probabilistycznymi. Oznacza to, że uruchamiając ten sam program na komputerze kwantowym dwukrotnie, można by było otrzymać zupełnie różne wyniki ze względu na losowość procesu kwantowego pomiaru. Historia Podstawy teoretyczne Na możliwość budowy komputerów wykorzystujących prawa fizyki kwantowej zwrócił uwagę na początku lat 80. Paul Benioff z Argonne National Laboratory w Stanach Zjednoczonych. Kompletną teorię działania komputera kwantowego stworzył w połowie lat 80. David Deutsch z brytyjskiego Uniwersytetu Oksfordzkiego. Dołączył doń następnie polski informatyk i fizyk Artur Ekert, też związany na stałe z Oksfordem. Pomysł wzbudził szersze zainteresowanie w 1994 roku, gdy Peter Shor z AT&T Bell Labs w Murray Hill wymyślił algorytm, który przy użyciu komputera kwantowego mógłby szybko rozkładać bardzo duże liczby na iloczyny liczb pierwszych. Realizacje fizyczne Układ skonstruowany przez D-Wave Systems, zawierający 128 kubitów zrealizowanych za pomocą nadprzewodników. Kubitami są cząstki elementarne, np. fotony lub elektrony. Pierwsze realizacje kontrolowanych obliczeń kwantowych zaprezentowano w 1995 roku. Jednocześnie w kilku ośrodkach udało się skonstruować kwantowe bramki, które przetwarzałyby kubity. Grupa prof. H. Jeffa Kimble'a z Kalifornijskiego Instytutu Technologii w Pasadenie posłużyła się atomem cezu złapanym w optyczną pułapkę pomiędzy lustrami (rolę kubitów grały fotony o różnej polaryzacji). Z kolei grupa Chrisa Monroe z Narodowego Instytutu Standardów i Technologii w Boulder w Kolorado wykorzystała atom berylu oświetlany światłem lasera. Jeszcze inną bramkę kwantową, wykorzystując atom rydbergowski, stworzył zespół Serge'a Haroche'a z francuskiego Ecole Normale Superieure. W 2001 roku grupa informatyków z IBM i Uniwersytetu Stanford zademonstrowała działanie algorytmu Shora na 7-kubitowym komputerze kwantowym opartym o jądrowy rezonans magnetyczny. Dokonano wtedy rozkładu liczby [1]. Faktoryzacji liczby dokonała w 2011 roku inna grupa badaczy[2]. 13 lutego 2007 firma D-Wave Systems zaprezentowała 128-kubitowy układ, nazywany pierwszym na świecie komputerem z rejestrem kwantowym. Nie ma jednak pewności, czy można go tak nazwać: zaprezentowano bowiem jedynie jego działanie, pomijając budowę[3][4]. W maju 2011 firma Lockheed Martin zakupiła wyprodukowany przez D-Wave Systems komputer za 10 milionów dolarów, podpisując jednocześnie kilkuletni kontrakt na jego obsługę i opracowanie odpowiednich algorytmów[5][6]. W 2012 roku na komputerze zaprezentowano znajdowanie najniższej energii zwiniętego białka[7]. W 2009 roku D-Wave Systems dla Google stworzyło komputer kwantowy wyszukujący grafiki[8]. W styczniu 2012 roku badacze z D-Wave Systems 84-kubitowym komputerem kwantowym obliczono kilka liczb Ramseya. Było to największe dotychczas przeprowadzone obliczenie kwantowe[9]. 3 miesiące później przy pomocy 2 kubitów udowodniono, że algorytm Grovera jest poprawny w 95% przypadków[10]. W kwietniu D-Wave Systems poinformowało o Vesuvius - 512-kubitowym czpie, który może dokonywać więcej niż 10^38 obliczeń na raz, co zajęłoby przeciętnemu PC miliony lat[11]. W sierpniu przy pomocy 5 nadprzewodzących rezonatorów i 4 kubitów fazowych (nadprzewodzące urządzenie bazujące na tunelowaniu Josephsona) pokazano, że algorytm Shora jest poprawny w 50% przypadków, co zgadza się z teorią[12]. Zalety obliczeń kwantowych Komputer kwantowy, mimo że wykorzystywałby inne właściwości fizyczne niż klasyczne komputery, nie umożliwiałby rozwiązywania nowej klasy problemów. Każdy problem rozwiązywalny przez komputer kwantowy może zostać rozwiązany przez komputer klasyczny. Jednak dzięki specyficznym własnościom komputerów kwantowych pewne problemy można byłoby rozwiązać znacznie szybciej, co w praktyce znacznie poszerzyłoby zakres problemów do jakich mogą być użyte komputery. Klasycznym przykładem jest tutaj algorytm faktoryzacji Shora, służący do rozbijania liczb na czynniki pierwsze. Wykonanie podobnego algorytmu dla kilkudziesięciocyfrowych liczb na współczesnych komputerach przekroczyłoby średnią długość życia człowieka, a dla liczb jeszcze większych – czas istnienia wszechświata. Na komputerach kwantowych możliwe byłoby wykonanie tych operacji w bardziej realnym okresie. W najczęściej spotykanym modelu obliczeń kwantowych stan układu kwantowego reprezentowany jest za pomocą wektora w skończeniewymiarowej przestrzeni Hilberta (kubit). Natomiast przeprowadzane operacje są opisywane za pomocą macierzy unitarnych. Ograniczenia obliczeń kwantowych Idea kwantowego komputera też ma swoje słabe strony. Najpoważniejsza z nich nazywa się dekoherencją. Polega ona na tym, że stany kwantowe będące superpozycjami stanów stacjonarnych są nadzwyczaj nietrwałe. Pod wpływem oddziaływania czynników zewnętrznych układ „wypada” ze stanu superpozycji i „przeskakuje” do jednego ze stanów stacjonarnych. Dokonuje się to w ciągu drobnego ułamka sekundy. Nawet najmniejszy kontakt z otoczeniem może wpłynąć na wynik pomiaru. Jednym z testowanych sposobów na rozwiązanie tego problemu jest przetrzymywanie atomów w pułapkach magnetycznych i sterowanie nimi za pomocą impulsów światła laserowego. W 2012 roku udało się stłumić dekoherencję na ok. 2 sekundy w temperaturze pokojowej[13]." wikipedia.pl Teoretycy fizyczni mówią, że komputery kwantowe pomogą Nam sie przemieszczac w różnych wymiarach a przede wszystkicm w czasie. Pożyjemy zobaczymy.
  12. Hobbit, czyli tam i z powrotem - J.R.R Tolkien

    W tej chwili czytam prolog do... Hobbita czyli "Dzieci Hurina". W sumie książki Tolkiena o Śródziemiu powinno się od Silmarillion
  13. Konsole następnej generacji

    W najnowszym PS extreme jest znakomita zapowiedź konsol następnej generacji. To będzie mega hit jak wyjdą
  14. Rafał Ziemkiewicz i Jego ksiązki

    Trzeba pamiętać, że na początku Ziemkiewicz pisał niezłe książki z fantasy

Legenda grup:

  • Administrator IT
  • Administrator
  • Ekipa Ja, Rock!
  • Streamer
  • Moderator
  • Moderator Działu
  • Moderator Techniczny
  • Technik Sprzętowiec
  • Grafik
×