Skocz do zawartości


Pobierz z Google Play
Zdjęcie

[Neverwinter Foundry] Jak tworzyć własne mapy, questy i NPC?

neverwinter foundry poradnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 03 July 2013 - 19:58

    Czy ktoś z Was marzył kiedyś, by stworzyć sobie własne miasto, własnych NPC, dać im dialogi, powiązać ich do wątku fabularnego? Pewnie gracze sesji RPG nie raz o czymś takim marzyli, by w łatwy sposób przenieść wizję swojego wątku do jakiejś gry. Dzięki narzędziu zastosowanemu w Neverwinter jest to możliwe - Foundry to kozacki edytor pozwalający nam stworzyć własne przygody w Neverwinter bez znajomości programowania. Nawet laik nie wiedzący ile to 2+2x2 albo ktoś kto nie potrafi uruchomić notatnika, będzie w stanie "zaprogramować" swój własny quest. Poniżej znajdziesz lekkie FAQ na ten temat, chyba aktualnie jedyny tak rozbudowany opis narzędzia Foundry po polsku oraz możliwość zadania własnych pytań - jeżeli pracujesz nad własnym projektem, a nie wiesz jak coś zrobić, albo coś ci nie idzie, po prostu pytaj! :)

     

    Czy mogę tworzyć swoje questy za darmo?

    Tak, w momencie tworzenia tego tematu oraz materiału o Foundry ten edytor jest darmowy i każdy gracz, nawet z 10 poziomem w grze może tworzyć i publikować swoje własne przygody.

     

    Czy muszę znać jakieś języki programowania?

    Nie. Jedynie musisz wyrobić sobie umiejętność planowania i tworzenia siatki obiektów, na przykład obiekt A pojawia się albo znika, gdy dojdziemy do jakiegoś ustalonego momentu. Nic więcej, reszta to układanie z klocków LEGO :)

     

    Czy muszę coś zapłacić za publikację swojego questa?

    Nie! :)

     

    Haaaalp, mój quest nie jest w grze, a kliknąłem by był opublikowany!

    To zajmuje od paru godzin do 2 dni. Dobrze przemyśl czy warto dodawać jedną pierdółkę i od razu klikać "Publikuj".

     

    Haaaalp ponownie, jak odnaleźć swój quest w grze?

    Najlepiej po numerze ID widocznym w pierwszej zakładce - wklejasz ten ID do gry, zaznaczasz język na ALL i gotowe!

     

    Jak przelać hajs... e... to znaczy Astralne Diamenty, gdy już jakieś dostanę od fanów moich questów?

    Tak samo jakbyś je szlifował - wejdź w ekwipunek klawiszem I - tam powinieneś widzieć dodatkową opcję do przelania diamentów.

     

    Kiedy mój quest dostanie się do "Dzienne Foundry"?

    Musi spełniać nieco wymagań - przede wszystkim mieć odpowiedni kontent (treść), każdy quest posiadający sporą ilość pozytywnych ocen jest weryfikowany w tym kierunku. Jeżeli ma sporo pozytywnych ocen, jest odpowiednio wykonany, może liczyć na dodanie do dziennych Foundry.

     

    Czy mogę grać ze znajomymi we własne zadania?

    Jak najbardziej, musisz jednak pamiętać by tak stworzyć quest, aby nic nie blokowało graczy, którzy zostaną w tyle.

     

     

    Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj je w poście!

     

     

     

    (zaraz ktoś wyskoczy, że autoreklama - jednak drugiego tak długiego opisu Foundry, z detalami... chyba po polsku nie ma)

     


    • Eurion lubi to

    #2 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 05 July 2013 - 23:51

    Wszystko ładnie omówione, ale na filmiku nie pokazałeś ani nie powiedziałeś jak zrobić Boss'a.



    #3 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 06 July 2013 - 0:04

    Tak samo jak każdego innego przeciwnika - dajemy opcję walki w zakładce Historia, na mapie wrzucamy jakiegoś twardego moba z "Spotkania". Łączymy oba wydarzenia i gotowe ;) Ewentualnie dodajemy naszemu mobkowi na mapce jakiegoś skina z zakładki "Ubiór", by boss wyglądał tak jak my chcemy.



    #4 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 06 July 2013 - 6:47

    Próbowałem tak, ale wychodzi mi tylko elitarny moob.



    #5 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 06 July 2013 - 7:20

    Zrób tak.

     

    1. Dodaj na mapie Spotkanie, wybierz dla przykładu trudną walkę z jakimiś nieumarłymi, gdzie znajduje się jakiś boss albo elitarny mob.

    2. Dodaj w  menu Historia jakąś walkę. Dodaj jej nazwę, wybierz tam dodane wcześniej spotkanie (powinno być na czerwono na mapie)

     

    I tyle - zadaniem graczy będzie ubić te moby. Jak dodasz, że są one elitarne to będą robić za bossy.

    Ewentualnie, by ulepszyć.

     

    1. Na Mapa kliknij zakładkę "Szczegółowo" w lewym górnym rogu, pojawią ci się moby z dokładnością do ich miejsca rozmieszczenia

    2. Teraz każdego z nich możesz przestawić, każdemu nadać inne imię oraz skin. Wybierasz sobie tego wielkiego elitarnego i dodajesz mu np. jakiś skin stworzony przez siebie. Tam masz wtedy ikonkę "Ubiór". Pamiętaj, by przestawić na widok szczegółowy - rozpoznasz go po tym, że widzisz grupę mobów, a nie ich ikonkę.

     

    I chyba tyle.

    Ewentualnie możesz dopiąć pojawianie się tej grupy z bossem w zależności od czegoś za pomocą menu "Widoczność".

     

    Daj znać, czy ogarnąłeś.



    #6 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 07 July 2013 - 9:34

    Tak ogarnąłem juz to wczoraj, dzięki Twojemu filmikowi.

    Bardziej chciałem zrobić bossa który ma życie na cały ekran, ale wyczytałem na angielskim forum że Cripsoft nie dał takiej możliwości i zostaje tylko elitka.

     

    Dzięki za pomoc :)



    #7 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 08 July 2013 - 9:44

    A wiesz może co trzeba zrobić aby mój quest zaliczał się do zadania dziennego foundry?



    #8 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 08 July 2013 - 11:47

    Zadanie musi być po prostu dobre, jest oceniane przez graczy - musi mieć niezłą średnią z ostatnich ocen (chyba przynajmniej 100). Prawdopodobnie też zadania weryfikowane są przez GMów.



    #9 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 12 July 2013 - 20:29

    A wiesz może jak ustawić aby postać np klęczała?

    Np. chce ustawić aby wróg bił postać X, wybijam wroga i chciałbym aby postać X padła na kolana, zamiast tego pada na kolana dopiero gdy zacznę z nią dialog, a po skończonym dialogu znowu stoi na nogach.



    #10 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 12 July 2013 - 21:25

    To po prostu z góry daj jej odpowiednią animację.

     

    TIeYXBf.jpg

     

    Mając kontakt jako "Kontakt" postać będzie się "bała walki" i będzie bita przed wrogów. Jak ich pokonasz, to powinna otrzymać animację klęczenia albo taką jaką sobie ustawisz. Pamiętaj, że ta animacja ustawiona bezpośrednio z mapy jest "nadrzędna" i jakby poza dialogami ;)



    #11 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 12 July 2013 - 21:38

    Wielkie dzięki o to mi chodziło :)



    #12 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 14 July 2013 - 12:00

    Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.

    Chodzi o to że w edytorze Foundry mam jakiś tam obrazek, w kampani gdy ją edytuje moje Questy mają obrazki. Ale w grze zamiast tych obrazków mam napis FOUNDRY.



    #13 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 15 July 2013 - 10:33

    Te obrazki o ile dobrze pamiętam dotyczą Kampanii, nie wiem dokładnie, jak to z nimi jest - sam chciałbym sobie ustawić inny obrazek niż Foundry :P



    #14 Kepis

  • Kepis
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 20 July 2013 - 18:46

    Mam duży problem, a mianowicie gdy postawie statek to moja postac oraz bn sa w srodku nie niego zamiast stac na nim.

     

    Wiesz może jak poradzic sobie z tym problemem?

     

    Już sobie poradziłem wystarczyło wpisać współrzędne. :P



    #15 kiero

  • kiero
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 03 August 2013 - 18:55

    Siemanko, powiedzcie mi, jest jakaś możliwość przetestowania naszego dunga przed publikacją?



    #16 Broda ty

  • Broda ty

      Bywalec

    • Stały Bywalec
    • PipPipPipPip

     
    Reputacja: 417
  • Napisano 03 August 2013 - 19:47

    No po prostu klikasz w wątku "Play from here" albo "Graj od tego momentu" i gotowe ;)



    #17 kiero

  • kiero
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 04 August 2013 - 17:04

    Jak zrobić, żeby NPC z którym gadam stał się nagle wrogi i zaczął mnie atakować? 



    #18 wiatr721

  • wiatr721
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 09 August 2013 - 14:24

    Jak zrobić, żeby NPC z którym gadam stał się nagle wrogi i zaczął mnie atakować? 

    kiero myślę ze w opcjach postaci 'pojawia się' 'znika, gdy', musisz ustawić by po skocznym dialogu znikł, a następnie wybierz jakieś 'spotkanie' i wstaw mu ubiór tego npc, którego chcesz zrobić i ustaw w 'pojawia się' ten cel trwa. Wiesz tak ja bym zrobił, ale nie wiem czy niema innego sposobu.

     

    A tak przy okazji witam ;)

    Broda ty tak na początku chce ci bardzo podziękować, twój poradnik mi bardzo pomógł w zrobieniu questa.

    A teraz miałbym do ciebie pytanie, jak zrobić by ekran trząsł nie wiem ale nie mogę znaleźć takiej opcji.

    To tyle, pozdrawiam ;)



    #19 SatanistyczneDiable

  • SatanistyczneDiable
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 18 August 2013 - 1:05

    mam pewien wielki problem... wiele razy widziałem, że na czyjiś mapach BN pomagały mi w pokonaniu mobów. a moje jedynie chowają się za mojimi plecami i boją się ruszyć... proszę POMUSZCIE!!!



    #20 Qst

  • Qst
    • Użytkownik

     
    Reputacja: 0
  • Napisano 28 August 2013 - 17:45

    Witam.Jestem w trakcie tworzenia własnego foundry i mam pytanie.Co mam zrobić aby wchodząc w interakcje z przedmiotami bądź kończąc dialog przekazać dany przedmiot ale tak aby usunął się on jedncześnie z mojego ekwipunku?







    Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: neverwinter, foundry, poradnik

    Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych